
Din profil
Hvordan logger jeg inn på min profil?
Du kan logge inn på profilen din ved å:
- Klikke her
- Klikke på "Logg inn"-knappen øverst i høyre hjørne på forsiden.
Hvordan kan jeg endre passordet mitt?
- Hvis du husker ditt nåværende passord, kan du endre passordet ditt under “Min konto”. Klikk på “Passord” og deretter “Nytt passord”.
- Hvis du har glemt passordet ditt, klikker du på “Glemt ditt passord?” på innloggingssiden. Skriv inn mailadressen din, så sender vi deg en mail med instruksjoner for å tilbakestille passordet ditt.
Hvordan oppretter jeg en profil på Musikk-undervisning.no?
- Du kan opprette en profil på Musikk-undervisning.no ved å sende en melding til en lærer eller kjøpe undervisning hos en lærer. Klikk på “Send melding” eller “Se priser” på en lærerprofil for å komme i gang.
-
Du kan også klikke her for å opprette en profil.
Hvordan legger jeg til et barn til profilen min?
Du kan legge til et eller flere barn til kontoen samtidig som du oppretter profilen din, eller registrere dette på et senere tidspunkt under "Min konto" på profilen din.
Hvordan kan jeg redigere mine personlige opplysninger?
Du kan endre alle dine personlige opplysninger under “Min konto” på profilen din.

Søking og booking
Hvordan finner jeg riktig lærer for meg?
Start med å inntaste instrument og område på søkesidene. Ta deg god tid til å lese gjennom de aktuelle lærerprofilene slik at du får et inntrykk av læreren og lettere kan finne en som passer til deg og dine ønsker.
Alle lærerne på plattformen har godkjent politiattest og er nøye utvalgt av oss i ledelsen på bakgrunn av erfaring og relevant utdannelse. Det eneste du trenger å tenke på, er om læreren potensielt er en god match for deg eller barnet ditt. Vi anbefaler å sende melding til flere lærere og stille relevante spørsmål for å få en ide om hvem som vil være riktig for deg.
Hvordan kommer jeg i kontakt med en lærer?
For å komme i kontakt med en lærer, klikker du på “Send melding”-knappen som du finner på hver lærerprofil.
Prøv å inkludere så mye informasjon som mulig i første melding:
- Hvem undervisningen er til
- Om undervisningen er til en nybegynner eller mer erfaren
- Eventuelle ønsker og mål for undervisningen
- Tidspunkter
Noen lærere viser også “Se priser”-knappen på profilen sin. Hvis du er sikker på at det er den riktige læreren for deg, kan du kjøpe undervisning direkte gjennom lærerprofilen.
Hva gjør jeg hvis en lærer ikke svarer meg?
De fleste lærerne svarer raskt, men i noen tilfeller kan det gå et par dager før du får svar. Dette er en av årsakene til at vi anbefaler å kontakte flere lærere.
Hvilke typer undervisning finner man hos Musikk-undervisning.no?
På lærerprofilen kan du se om læreren tilbyr undervisning:
- Hjemme hos lærer
- Hjemme hos elev
- Online
- I øvelokale/studio.
Vær oppmerksom på at det er normal praksis innenfor privat musikkundervising å betale et transporttillegg til å dekke tid og omkostninger hvis læreren kommer hjem til eleven for undervisning.
Lærere holder som oftest undervisning av forskjellig varighet. De mest vanlige er 30, 45 og 60 minutter, men andre varigheter kan også forekomme.
Hvordan skriver jeg en anbefaling av læreren min?
Du kan gi en anbefaling ved å klikke på knappen “Skriv anmeldelse” i oversikten over dine lærere som du finner når du logger inn på din profil. Vær oppmerksom på at anbefalingen din vil bli synlig på lærerens profil.

Din undervisning
Hvordan bekrefter jeg en undervisning?
Hvis du har forhåndskjøpt en undervisning med læreren din gjennom "Kjøp undervisning" -knappen på profilen deres, vil systemet ordne bekreftelse for deg. Avtal dato og tid med læreren din, så booker de undervisningen for deg.
Hvis du ikke har forhåndskjøpt undervisning, kan du avtale dato og tid med læreren din, som etterfølgende bestiller undervisning for deg i systemet. Du vil motta et varsel der du blir bedt om å bekrefte og betale for undervisningen. Da skal du logge på kontoen din og klikke på knappen for å bekrefte undervisningen som du finner under “Oversikt” eller i innboksen.
Hvordan velger jeg at undervisningen skal være til barnet mitt?
Du kan legge til et eller flere barn når du oppretter en profil på Musikk-undervisning.no, eller under “Min konto” i ettertid. Når du bekrefter en undervisning, kan du tildele undervisningen til enhver person som er registrert på profilen din.
Hvordan laster jeg opp eller laster ned filer i “Fildeling”?
Klikk på «Fildeling» når du har logget inn på profilen din. Her finner du alle filer som læreren din har lastet opp til deg. Du kan se eller laste ned hvilken som helst fil ved hjelp av ikonene på høyre side.
For å laste opp en fil, klikk på «Last opp fil». Når den valgte filen er lastet opp, kan du se, redigere eller gi filen nytt navn ved hjelp av ikonene på høyre side.
Skal jeg selv ta med et instrument til undervisningen?
Læreren din kan svare deg på alle spørsmål du måtte ha om utstyr og instrumenter til din første undervisning. Snakk med læreren din om mulige løsninger hvis du ikke har et instrument.
Hvordan kansellerer jeg en undervisning?
Skriv til læreren din så snart du vet at du trenger å kansellere en undervisning. Undervisningen kan utsettes til et nytt tidspunkt eller refunderes avhengig av tidspunktet du melder fra på.

OnlineClassRoom™?
Hvordan får jeg tilgang til OnlineClassRoom™?
For å delta i en online undervisning med læreren din kan du enten klikke på linken som ligger på “Oversikt” når du logger inn på din profil, eller klikke på linken i kalenderen eller innboksen din. Linken til OnlineClassRoom™ vil være tilgjengelig to timer før undervisningen starter.
Hva er den beste enheten og nettleseren å bruke OnlineClassRoom™ på?
OnlineClassRoom ™ er fullstendig nettbasert. Det trengs ingen ekstra programvare for å ha online undervisning.
- For Ipad eller Iphone, bruk Safari som nettleser.
- For alle andre enheter anbefaler vi Google Chrome på det sterkeste som nettleser.
Hvilke verktøy og funksjoner er tilgjengelige i OnlineClassRoom™?
Vårt OnlineClassRoom™ er tilpasset og optimalisert til musikkundervisning på nett, med følgende tilgjengelige funksjoner:
- Metronom
- Interaktivt piano
- Interaktivt Whiteboard
- Skjermdeling og lyddeling
- Flere kameraoppsett støttes
- Eksternt lydutstyr støttes (lydkort / mikrofon)
- Chatte med læreren din
- Motta filer fra læreren din
- Læreren din kan ta videoopptak under undervisningen, slik at du eksempelvis får øvelser eller lignende tilgjengelig etter undervisningen. Disse lagres automatisk i “Fildeling”, sammen med andre filer som deles til undervisningen
Hva gjør jeg hvis jeg har problemer med OnlineClassRoom™?
Det kreves en internettforbindelse med en hastighet på minst 2 megabyte per sekund både for opplasting og nedlasting. Det anbefales å sjekke tillatelsene til å bruke kamera og mikrofon i nettleserinnstillingene før du bruker OnlineClassRoom™. Du kan skrive til oss via [email protected] hvis du har spørsmål eller trenger hjelp til å bruke OnlineClassRoom™.
Er det mulig å test OnlineClassRoom™ før en undervisning?
Du kan alltid teste ut OnlineClassRoom™ ved å klikke på “Gå til test-vindu” når du logger inn på din profil under “Oversikt”. Her kan du kontrollere at mikrofon- og kamerainnstillingene fungerer.

Betalinger, kvitteringer og refusjoner
Hvordan betaler jeg for undervisningen min?
Du kan betale for undervisningen din på forhånd og få rabatt ved å kjøpe et klippekort via "Se prisen"-knappen på lærerens profil eller "Kjøp klippekort"-knappen på din elevprofil. Du kan redigere eller framelde deg automatisk fornyelse av klippekort via din profil. Du kan betale ditt klippekort i delbetaling uten ekstra kostnader. Alternativt kan læreren din booke den avtalte undervisningen først. Da vil du få et varsel om å bekrefte og betale for undervisningen.
Du kan se dine kvitteringer og kjøpshistorikk under "Min konto".
Hva gjør jeg hvis betalingen min ikke går gjennom?
Kontakt oss på [email protected] hvis du opplever problemer med betalingen din. Vårt sikre betalingssystem godtar VISA, VISA Electron og Mastercard.
Hva skal jeg gjøre hvis læreren kommer hjem til meg for undervisning?
Lærerne våre vil legge til en liten kjøregodtgjørelse for delvis å dekke transporttiden og transportkostnadene. For enkeltundervisning blir disse tilleggene lagt til beløpet du må betale for undervisningen.
Når du har et klippekort, skal du huske å kjøpe kjøregodtgjørelse hvis læreren kommer hjem til deg. I oversikten på profilen din kan du kjøpe kjøregodtgjørelse til undervisningen din.
Hvordan legger jeg til et barn til profilen min?
Alle klippekort kan fornyes automatisk, hvor klippekortet fornyes på datoen for den siste undervisningen på ditt nåværende klippekort. Informasjon om denne funksjonen finner du på kvitteringen, i betalingsvilkårene og i profilen din. Du vil få beskjed via e-post før klippekortet fornyes. Betalingen trekkes fra betalingskortet som var knyttet til det forrige kjøpet ditt. Du kan alltid endre eller avslutte automatisk fornyelse i profilen din.
Hva gjør jeg hvis delbetalingen min mislykkes?
Hvis du har valgt å betale med delbetaling og du mottar et varsel om at en betaling mislyktes, kan du prøve å logge inn på profilen din og oppdatere kortopplysningene dine. Manglende betaling trekkes deretter automatisk fra kontoen din.

Sikkerhet
Hvordan vet jeg om læreren min er egnet og kvalifisert?
Alle lærere på plattformen har blitt vurdert med fokus på kvalitet, erfaring og sikkerhet. Vi har de høyeste standardene for ansettelse i bransjen. Alle lærere som vises på plattformen skal ha:
- En musikkfaglig utdannelse (eller tilsvarende)
- Pedagogisk erfaring
- Godkjent politiattest
Hvilke sikkerhetstjenester er på plass?
Vi ønsker at alle skal føle seg trygge på plattformen vår, og sikkerheten for både elever og lærere er høyeste prioritet hos oss. Alle våre lærere har akseptert våre retningslinjer, vår nulltoleranse-politikk, og alle har godkjent politiattest.
Hva kan jeg gjøre hvis jeg har en bekymring?
Hvis du er bekymret for informasjonen som vises i en profil, oppførselen til en lærer eller en medarbeider som er koblet til plattformen, kan du rapportere dette til oss på en rekke måter:
- Bruk tilbakemeldingsskjemaet som er tilgjengelig fra din profil
- Skriv til oss på [email protected]
Hva skjer når jeg rapporterer en grunn til bekymring?
Ved mindre bekymringer (som bekymring for undervisningskvalitet, atferd, progresjon over tid) vil vi alltid anbefale at disse blir diskutert direkte mellom lærer og elev. Ved mer alvorlig rapportering, vil vi ta saken videre.

Terms and Policy
Hva er våre handelsbetingelser?
Du finner handelsbetingelsene for Musikk-undervisning.no her
Hva er våre avbestillingsregler?
Hvis eleven blir forhindret fra å delta i en undervisning, må eleven varsle læreren så snart som mulig. Hvis avlysning meldes mer enn 24 timers varsel, kan undervisningen flyttes til en annen dato som læreren og eleven blir enige om.
Hvis avlysningen meldes mindre enn 24 timer før undervisningens start, kan undervisningen ikke refunderes eller ombookes.
Hvis læreren avbestiller en undervisning, vil undervisningen bli refundert eller flyttet til en annen dato som læreren og eleven er enige om.
Hvordan håndterer vi ditt personvern?
Du finner Musikk-undervisning.no sine retningslinjer for personvern her.