Profilen til Nina B. er for øyeblikket inaktiv. Du kan søge videre ved at gå til vores søgemaskine
Om Nina B.
Nina er 26 år, og er utdannet musikkpedagog, instrumentallærer og ensembleleder gjennom en 3årig bachelor i musikk, 2årig mastergrad i musikk ensembleledelse, og ett årsstudium i musikk. Gjennom alle årene i høyere utdanning har hun hatt sang som hovedinstrument, men har også praktisert mye sine andre instrumenter da spesielt el-bass og piano. Hun har lenge drevet som utøvende musiker gjennom freelancing og egne prosjekter, og som fast medlem i forskjellige band. Ved siden av privatundervisning jobber hun nå i kulturskole og grunnskole som musikklærer i forskjellige instrumentgrupper (sang, bass, piano, gitar, trommer).
Som lærer setter Nina motivasjon og individuell tilpassing hos elevene høyt. Det viktigste med musikken er å alltid ta med den musikalske gleden og bruke den for å skape en faglig progresjon. Hun har i tillegg til å undervise som privatlærer erfaring med undervisning på kulturskoler, videregående skole, grunnskole og kursleder i musikalske workshops.
Undervisning i sang:
Nina underviser i sang, nybegynnere og viderekommende. Hun tar i hovedsak på seg undervisning for aldersgruppen 6 – 20 år, men send henne gjerne en melding uansett for en prat ang nivå og ønsket undervisning. Sangundervisningen kan omfatte blant annet:
- Grunnleggende sangteknikk uavhengig av sjanger
- Muskel-, puste-, oppvarmings-, vedlikeholds- og avslapningsøvelser.
- Musikalsk uttrykk og performance
- Artikulasjonsøvelser (teksting)
- Med rytmikk som utgangspunkt
- Improvisasjon
- Hørelære og opptrening av gehør
- Individuelt tilpasset undervisning, hvor elevene utvikler og anvender sitt potensial i eget tempo
Eleven får være med å velge ønsket sjanger eller låt. Vi blir i felleskap enige om hva som er ønsket vanskelighetsgrad hos eleven, og eleven utfordres ut i fra dette.
Sjanger: Rock, pop, blues, singer/songwriter, soul osv.
Første undervisning:
Ved første møte trenger lærer og elev og bli bedre kjent med hverandre. Relasjonsbygging står sterkt hos Nina, og hun vil derfor bruke den første timen til å gjøre eleven trygg i situasjonen, og på sang gjennom samtaler og sang. For barn vil noen bli-kjent aktiviteter være aktuelt. Elever må gjerne tenke gjennom hva som er deres mål med undervisningen, da dette kan hjelpe læreren med å legge undervisningen på riktig bølgelengde i forhold til eleven sine ønsker.
...
Som lærer setter Nina motivasjon og individuell tilpassing hos elevene høyt. Det viktigste med musikken er å alltid ta med den musikalske gleden og bruke den for å skape en faglig progresjon. Hun har i tillegg til å undervise som privatlærer erfaring med undervisning på kulturskoler, videregående skole, grunnskole og kursleder i musikalske workshops.
Undervisning i sang:
Nina underviser i sang, nybegynnere og viderekommende. Hun tar i hovedsak på seg undervisning for aldersgruppen 6 – 20 år, men send henne gjerne en melding uansett for en prat ang nivå og ønsket undervisning. Sangundervisningen kan omfatte blant annet:
- Grunnleggende sangteknikk uavhengig av sjanger
- Muskel-, puste-, oppvarmings-, vedlikeholds- og avslapningsøvelser.
- Musikalsk uttrykk og performance
- Artikulasjonsøvelser (teksting)
- Med rytmikk som utgangspunkt
- Improvisasjon
- Hørelære og opptrening av gehør
- Individuelt tilpasset undervisning, hvor elevene utvikler og anvender sitt potensial i eget tempo
Eleven får være med å velge ønsket sjanger eller låt. Vi blir i felleskap enige om hva som er ønsket vanskelighetsgrad hos eleven, og eleven utfordres ut i fra dette.
Sjanger: Rock, pop, blues, singer/songwriter, soul osv.
Første undervisning:
Ved første møte trenger lærer og elev og bli bedre kjent med hverandre. Relasjonsbygging står sterkt hos Nina, og hun vil derfor bruke den første timen til å gjøre eleven trygg i situasjonen, og på sang gjennom samtaler og sang. For barn vil noen bli-kjent aktiviteter være aktuelt. Elever må gjerne tenke gjennom hva som er deres mål med undervisningen, da dette kan hjelpe læreren med å legge undervisningen på riktig bølgelengde i forhold til eleven sine ønsker.
...